استانبول تنها شهري در جهان است كه دو قاره را به يكديگر متصل كرده است و از طرفي اينطور به نظر ميرسد كه شهر استانبول به وسيله طبيعت به گونه اي طراحي شده است كه پايتخت دنيا باشد. شهر استانبول توسط آب هاي نيلگون بوسفروس به دو بخش شمالي و جنوبي تقسيم شده است. تنگه بوسفروس كانالي است كه درياي مرمره (Sea of Marmara) را به درياي سياه (Black Sea) متصل مي كند و نقش يك مرز تاريخي بين اروپا و آسيا را ايفا مي كند و با تهيه

با خريد بليط هواپيما به استانبول مي توانيد سفر خود را به اين شهر تاريخي آغاز كنيد. كشور تركيه جمعيتي بالغ بر 80 ميليون نفر را دارا است كه 15 ميليون نفر اين جمعيت در شهر استانبول زندگي مي كنند. استانبول داراي چندين و چند فروشگاه، مسجد، موزه، رستوران، بازار و كافه مي باشد.

1 – مسجد آبي

اين مسجد به دليل رنگ آبي خود توسط بازديد كنندگان به اسم مسجد آبي شناخته مي شود اما در واقع اسم اصلي اين مسجد “مسجد سلطان احمد” است كه در سال 1616 به دستور سلطان احمد ساخته شده است. امروزه هنوز از اين مسجد استفاده مي شود به اين صورت كه روزانه 5 بار داخل اين مسجد نماز خوانده مي شود و در مدت زماني كه نماز خوانده مي شود درهاي اين مسجد بسته است اما در زمان هاي ديگر درهاي اين مسجد به روي عموم باز است. ورود به اين مسجد كاملا رايگان است پس كفش هاي خود را در بياوريد و به داخل اين مسجد برويد.

مسجد آبي در شهر استانبول

2 – ايا صوفيه

در سال 325 امپراطور كنستانتين يك كليسا بازيليكا (كليسا مهم و بزرگ) در اين منطقه ساخت اما دو مرتبه اين كليسا سوزانده شد تا اينكه در سال 537 امپراطور ژوستين يكم دستور بازسازي ايا صوفيه را براي بار سوم داد كه نتيجه اش تا كنون باقي مانده است. در سال 1453 زماني كه قسطنطنيه با رهبري محمت فاتح به دست ترك ها افتاد ايا صوفيه به مسجد امپراطوري تغيير پيدا كرد و در سال 1936 آتاترك ايا صوفيه را به موزه تبديل كرد.  امروزه اياصوفيه به برجسته تري جاذبه هاي توريستي استانبول تبديل شده است.

3 – كاخ توپكاپي

براي چهارصد سال كاخ باشكوه توپكاپي محل اقامت سلطان هاي عثماني و 1000 كنيز حرمسرا بوده است. سلطان محمت فاتح ساخت اين كاخ را در سال 1462 شروع كرد. بعد از سلطان محمت؛ هر سلطاني كه به قدرت ميرسيد قسمت جديدي به كاخ اضافه مي كردند و در طي سال ها مساجد، كتابخانه ها، آشپزخانه ها، اسطبل ها، مدارس و سربازخانه هاي بسياري به كاخ اضافه گرديد تا اينكه اين كاخ تبديل به مينياتوري از شهر استانبول شد.

كاخ توپكاپي در شهر استانبول

4 – بازار بزرگ و بازار ادويه جات

بازار بزرگ استانبول بيش از چهار هزار غرفه در 66 خيابان مارپيچ به اضافه رستوران ها، مساجد و يك حمام تركي به عنوان بزرگترين بازار سرپوشيده جهان شناخته مي شود. گذراندن يك بعد از ظهر در بازار بزرگ استانبول شور و حال خاص خود را دارد، تماشاي فرش هاي زيبا، محصولات سراميكي، جواهرات، روسري ها و ميل كردن راحت الحلقوم تركي به همراه چاي سيب تجربه اي تكرار نشدني را براي شما پديد مي آورد.بازار ادويه جات استانبول در سال 1664 به عنوان قسمتي از مجتمع جديد مسجد امينونو ساخته شد. اگر به دمنوش، ادويه، آجيل، ميوه خشك شده، چاي، روغن و عسل احتياج پيدا كرديد حتما به اين بازار مراجعه كنيد.

بازار بزرگ شهر استانبول

5 – كاخ دولما باغچه

كاخ دولما باغچه (Dolmabache) به قدري زيبا و عظيم است كه در زمان بازديد از آن گويي به كشور ديگري سفر كرده ايد! اين كاخ داراي سبك معماري باروك و نئوكلاسيك است و به قدري زيبا ساخته شده است كه قابل قياس با كاخ ورساي اروپا مي باشد. اين كاخ به دستور سلطان عبدالمجيد يكم در سال 1843-56 بعد از اينكه از كاخ توپكاپي نقل مكان كردند ساخته شد و هزينه ساخت اين كاخ برابر است با يك بيليون پوند در زمان حال! در سال 1924 آتاترك، بنيانگذار و اولين رئيس جمهور جمهوري تركيه كاخ دولما باغچه را تبديل به محل اقامت دولتمردان كرد. در اتاق همايش ها اين كاخ لوستر باشكو كريستالي با وزن 4.5 تن مي باشد قرار دارد كه اين لوستر هديه اي بوده است از طرف ملكه ويكتوريا. تمام ساعت هاي كاخ دولما باغچه بر روي ساعت 9:05 صبح، براي يادبود مرگ مصطفي كمال آتاتورك تنظيم شده اند.

6 – موزه معصوميت

در سال 2008 اورهان پاموك نويسنده ترك زبان كه برنده نوبل ادبيات شده است يك رمان فوق العاده منتشر كرد به نام “موزه معصوميت” و اين رمان داستاني درمورد عشقي است كه بين كمال (Kemal) ثروتمند و قوم و خويش دور خود فصو (Füsun) اتفاق مي افتد. پاموك در چندين سال اشيايي را جمع آوري كرده بود و در سال 2012 يك موزه نسبتا بزرگ كه داراي چهار طبقه است كه تمركز اين موزه بر روي خاطرات، دلتنگي و عشق گمشده مي باشد.

موزه معصوميت در شهر استانبول

7 – قايق سواري در بوسفروس

تنگه بوسفروس يكي از شلوغ ترين راه هاي آبي در جهان است  و بهترين محلبراي تماشاي مناره ها، برج ها و آسمان خراش ها بر روي آب است. سوار يك كشتي محلي در امينونو (Eminönü) شويد و يك كشتي سواري بيست دقيقه اي هيجان انگيز را تجربه كنيد.
قايق سواري در بوسفروس

8- برج دوشيزه و جزيره شاهزاده

كيز كولسي (Kiz Kulesi) و يا برج دوشيزه (Maiden’s Tower) 200 متر با اوسكودار (Üsküdar) در قسمت آسيايي بوسفروس قرار دارد كه اين مسير با كشتي در زمان كوتاهي ميسر است. اين برج در جزيره كوچكي قرار گرفته است كه اولين بار در سال 410 قبل از ميلاد مسيح زماني كه فرمانده آكيبيادس يوناني (Alcibiades) برجي براي كنترل عبور و مرور كشتي ها ساخته بود. بر اساس افسانه ها؛  يك امپراطوري دختري داشته است كه بي نهايت عاشق او بوده است اما پيشگويي در باره دختر او اينگونه پيشگويي مي كند كه وي در تولد هجده سالگيش توسط ماري خواهد مرد. امپراطور دخترش را در جايي دور از هرگونه ماري در يك برج داخل يك جزيره مي برد. در روز تولد هجده سالگي دختر، امپراطور براي جشن گرفتن دور شدن طلسم يك سبد ميوه براي خترش تهيه كرد اما مار داخل سبد بود و دخترك را نيش زد و او در دستان پدرش مرد. جزيره دلربا شاهزاده زنجيره اي از 9 جزيره كوچكتر در درياي مرمره است.هيچ وسيله داراي موتور مانند خودرو و موتور سيكلت اجازه ورود به اين جزيره را ندارند و اين آرامش به همراه جنگل هاي كاج، ساحل هاي خلوت و خانه هاي تابستانه چوبي عثماني ها نويد يك سفر سراسر آرام را مي دهند.

برج دوشيزه و جزيره شاهزاده در استانبول

براي درياف اطلاعات بيشتر در مورد قيمت تور استانبول به وبسايت www.alefbatour.com  مراجعه فرماييد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


      لینک های مفید : آگهی رایگان , تجهیزات آزمایشگاهی , زیرانداز حصیری , تانک ازت , نقاشی ساختمان , چادر لمینت , چادر برزنتی کامیون , لینک شما در اینجا